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Guest Post: The .CA Impact Awards

CIRA's Director, Marketing & Communications, David Fowler discusses the 2012 .CA Impact Awards and introduces the 4 winners.
Par David Fowler
Vice-président du marketing et des communications

CIRA’s Director, Marketing & Communications, David Fowler discusses the 2012 .CA Impact Awards and introduces the 4 winners.

In this post CIRA’s Director, Marketing & Communications, David Fowler discusses the 2012 .CA Impact Awards and introduces us to the four winners. A couple of weeks ago, I had the pleasure of announcing the winners of the .CA Impact Awards at the mesh conference in Toronto. The .CA Impact Awards recognizes youth, educators, not-for-profit and public organizations, small businesses and web developers and designers for their innovation and the impact of their .CA websites and applications. In short, the .CA Impact Awards celebrates Canadian organizations that use the Internet and .CA to achieve their goals. The Impact Awards are a part of CIRA’s Community Investment Program. While our key function is to run the .CA registry and underlying DNS infrastructure, CIRA also supports the development of the Internet ecosystem both domestically and internationally. The Impact Awards help us to achieve this. The four 2012 .CA Impact Awards winners represent the very pinnacle of Canadian ingenuity and creativity. This year, the winners include an initiative whose goal is to help Canadians experience the joys of eating together, an animation school, an innovative furniture seller that incorporated a charity into their daily work, and the developers of a mobile application that helps visually impaired people navigate their city. Please, meet the four .CA Impact Award winners in the following videos. 

Jeffrey Blum, In Situ Audio Services (ISAS). ISAS was the winner of the 2012 .CA Impact Award for Applications. ISAS also won the mesh Peoples’ Choice Award. Here is an interview with Jeffrey Blum from ISAS. We have Sydney Massey, Director of Nutrition Education at BC Dairy, from Better Together BC. Better Together BC was the winner of the 2012 .CA Impact Award for Public Sector and Not-for-Profit. Here is a video, An interview with Sydney Massey from Better Together BC. Joanna Kakkavas, CEO and President of Condobox was the winner of the 2012 .CA Impact Award for Small Business, here is an interview with Joanna Kakkavas from Condobox. Mario Pochat, Director, Vancouver Animation School. The Vancouver Animation School was the winner of the 2012 .CA Impact Award for eLearning. Here is a video, An interview with Mario Pochat from the Vancouver Animation School

Please, stay tuned. We’re going to be launching the 2013 .CA Impact Awards later this year. I hope you will enter your .CA website!

À propos de l’auteur
David Fowler

David apporte à l’ensemble des activités de marketing des produits, de communication d’entreprise et de relations communautaires de CIRA une profusion d’expérience du leadership stratégique, de la réalisation de programmes et de l’établissement de partenariats. C’est en 2008 qu’il est entré au service de CIRA en qualité de directeur du marketing et des communications. Depuis, au fil de la croissance et de la transformation de l’organisation, son rôle s’est enrichi de responsabilités plus vastes et stratégiques. David a joué un rôle essentiel dans le positionnement de CIRA et du domaine .CA sur le marché. En effet, il a élaboré des programmes de marketing grâce auxquels le .CA demeure l’un des domaines de premier niveau traditionnels dont la croissance est la plus rapide dans le monde, résistant à la tendance au sein de l’industrie. Il a aussi supervisé la mise en œuvre du Programme d’investissement communautaire de CIRA, son programme phare, qui remet chaque année un million de dollars à des organismes communautaires sans but lucratif ou à des établissements de recherche dont les projets renforcent Internet au Canada. 

Au-delà de CIRA, David s’investit dans le secteur mondial des domaines à titre de vice-président du groupe de travail sur le marketing du CENTR ainsi qu’en qualité de membre du conseil de HabiloMédias, un organisme offrant des ressources éducatives conçues pour améliorer la littératie numérique à l’échelle canadienne.

Avant son arrivée à CIRA, David occupait le poste de directeur du marketing de la Monnaie royale canadienne où il a mis en œuvre de nouvelles stratégies de marketing qui ont impulsé la croissance, notamment le programme de la monnaie olympique de 2010. En matière de marketing, David a aussi assumé des responsabilités croissantes à la Société canadienne des postes, de même que dans le secteur privé au service de marques mondiales, dont La Compagnie Quaker Oats, RBC et Calvin Klein.

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